Fortsättning Från Igår




Först och främst måste jag bara be om mitt oförskämda inlägg igår (inatt), men datorn höll på att fucka ur. Imorse när jag skulle sätta på den igen visade det sig att den hade kraschat på riktigt och inte längre går att sätta på. Det blir tredje gången som jag får lämna in den. Sitter nu vid Jossan's dator som sover. Egentligen skulle jag ha varit på AcadeMedia för att påbörga en ny utbildning om jobbsökande men jag var fortfarande ganska sjuk när jag vaknade klockan 8 imorse.

Iallafall tillbaka till gårdagen, vi gick ju och såg Harry Potter och Halvblodsprinsen på Heron City (Stockholm) som var jättebra. Harry Potter filmerna är ju aldrig lika bra som böckerna men det lär ju inte vara så lätt att få ner 800 boksidor till 2 timmar och 30 minuter på film. Filmen var inte riktigt som jag hade tänkt mig, det var mycket mer komiska inslag och kärleks draman. Både jag och resten av publiken skrattade och små fnissade var och varannan minut. Jag tycker att det är ganska kul att karatärerna upplever samma tonårsproblem som vi gör (dock fastän lite mer magiska) och att man märker att dem har vuxit upp/växer. Som vanligt hade dem gjort om en hel del i handlingen och missat viktiga inslag samt adderat saker som inte fanns i boken. Tyvärr var ganska länge sen jag läste boken (närmare bestämt fyra år sen) så jag kom inte ihåg allt för mycket men det gjorde det bara intressantar e att se den. Jag saknade många av de vanligt återkommande bikaratärerna som Neville Longbottom (syns bara snabbt i en scen), Crabe & Goyle (syns lite grann), de äldra bröderna Weasley, Cornelius Fudge, flertalet Hogwarts lärare/lärarinnor, flertalet medlemmar ur Dumbledore's Armé, m.m. Men i slutändan var den väldigt bra och jag var imponerad av special effekterna och såg en tydlig utveckling sen de tidigare filmerna. Filmen är väldigt spännade samtidigt som den är rolig och du blir aldrig uttråkad. Absolut ett måste att se på bio!

Det var otroligt många människor vid biljett- och popcorn avdelning och trots att samtliga kassor var öppna ringlades köerna lågt. Vi köade i ca 30 minuter och hann precis in när själva filmen började. Vilket var lite pinsamt eftersom man var tvungen att tränga sig in, dessutom hade vi mitten platser. Vi var iallafall inte sist in för det fortsatte och trilla in folk. Jag är faktiskt en av få som gillar att se bioreklamen så det var också lite synd att vi missade den.

Ovan ser ni en bild på Åsa och Jossan i kön.

Davidoff Rankar Harry Potter och Halvblodsprinsen: 1 2 3 4 5 6 7 8-9 10





Comments

Please Leave a Comment:

Name/Alias:
Remember Me

E-Mail: (Will Not be Published)

Your Blog:

Your Comment:

Trackback