Update för de senaste dagarna

Nu kommer äntligen en lite utdate på vad som har nät och kommer att hända. Har ju som sagt haft ganska mycket att göra den här veckan och då inte hunnit med att uppdatera lika ofta och mycket. För att jag själv ska komma ihåg allt kör vi dag för dag:

110809
I Tisdags var ju jag som sagt ute på Ung08 festivalen för att scouta med Therese. Sent på eftermiddagen åkte vi hem till Emilia's pojkvän Philip i Huddinge och små krökade lite. Fast egentligen blev det nog mer en "små krök" eftersom Martin vart tvungen att hämta mig tillslut (hahaha, 20:30). Han bjöd även på Donken påvägs tillbaka så hemskt mycket tack till dig, Martin. 

120809
Onsdagen spenderade jag också på Ung08 för att scouta. Dock var jag där med mina chefer Maria och Matthias. Scouting gick ganska segt (de flesta var alldeles för unga och korta) men vi hittade en jättebra tjej. Tyvärr var inte ho sådär jätte intresserad men lämnade iallafall sin e-mail. På kvällen besökta vi som sagt Jojo & Malou's vernissage eftersom vi hade modeller i deras lilla film. Efteråt vart det ju den där baren och sen hem när tunnelbanan såklart strulade. Kom inte hem förän ca 00:00 och då vart det raka vägen till tvättstugen. 04:30 gick vi alla och la oss för att sedan kliva upp... 

130809
ca 10:00 för att åka iväg och jobba. Runway lektionen med Ellinor och Fanny gick bra, fast det blev inte så mycket gång utan mer diskussion om om hur man går. Vi kollade på lite olika visningar och gav dem lite tips och de fick fråga om de var osäkra. Vid 14:00 stack jag vidare för att möta upp Jossan påvägen till visningen. Jossan var redan sen och det blev inte precis bättre för att det rengnade och vi råkade ta fel buss. När vi inte trodde att v i kunde bli ännu senare var det såklart broöppning i Hendriksdal. Vi kom iallafall fram 15:05 och trodde vi missat allt. PR tjejerna som jobbade kallade på en liten golfbils liknande fordon som illa kvickt körde oss till visningen i regnet. Vi missade en del av visningen men hann iallafall fram. Visningen i sig var inte så magnifik. Vi varken nöjd med modellerna, kläderna, stylingen, musiken eller scenografin. Efteråt åkte vi vidare till Sickla där vi avjöt en jättegod italiensklunch på Forna Romano. Jag passade även på att hämta upp mitt busskort från skolan. Senare möte vi upp Emilia I Hägerstensåsen under värsta ovädret då de spöregnade och åskade. På kvällen vart de bara tråkigt chill, jag letande bland annat efter boende och sen vart det "Scary Movie" . Jag somnade tidigt vilket var jätteskönt.


140809
Idag skulle vi ha gått på fyra visningar men vi har reda missat den första av dem. Så det blir förmodligen tre visingar lite senare mot eftermiddagen/kvällen. Är lite sugen på att gåförbi New York Lounge på Modecenter där det bjuds på Hot Dogs och öl. Jag måste förmodligen jobba lite vid 14:00 så jag möter nog isåfall upp Jossan lite senare. Men alla planer är inte satta till 100% så vi får se.  Hur är det med er läsare? Vad har ni gjort under Stockholm Fashion Week?



Ett 80-tals inspirerande band spelade på Ung08. Vi lyssnade medans det rengnade.


JoJo & Malou's presetation på Urban Outfitters. Var nog inte riktigt ett fan av kollektionen och ölen/vinet tog slut för fort.


Mina chefer Matthias och Maria samt hårstylisterna Anton och Ida vid baren.


Visningen på Modecenter.


En av de bättre plaggen. I know, kameran suger.


Söta bebisen utanför Modecenter.


Min utsökta Pasta Carbonara. Forna Romano i Sickla gör en av mina favorit rätter bästa i hela värden. Ett måste att testa!


Jossan åt såklart en nyttig räksalad.

Comments

Please Leave a Comment:

Name/Alias:
Remember Me

E-Mail: (Will Not be Published)

Your Blog:

Your Comment:

Trackback