Stockholm Fashion Week 2009




Idag har Stockholm Fashion Week 2009 startat. Finns lite små saker som händer men alla designers visningar och konstellationer var ju mellan 29 Juni - 1 Juli samt off schedule lite då och då. Jag tycker att det är väldigt tråkigt att Stockholm inte har en samlad modevecka där alla desingers samlas samtidigt. Det kan ju till exempel bero på att den svenska staten inte bidrar med något till svenskt mode vilket är synd eftersom det skulle gynna Sverige som mode- och exportland. Tycker det vore bra att satsa på att sätta Sverige på en ordenlig plats på den internationella modekartan.

However, jag och Jossan ska trilla förbi stylingvisningen på torsdag och underklädesvisningen på fredag eftersom jag har fått en inbjudan. Eventuellt kanske det även blir något mera men det ska iallafall bli kul och intressant med visningarna. Som alla andra så älskar jag modevisingar, varelse dem är små eller stora. Stockholm Fashion Week är ju dock inte att jämnföra med London Fashion Week där jag varit två säsonger. Det är bland annat fler visningar, större designers, mer folk (framförallt viktigare människor), större modeller, m.m. Jag bloggar såklart efter visningarna.

Comments
Postat av: Jossan

Det ska bli jättekul! Can't wait!

2009-08-10 @ 20:07:51
URL: http://detarjossans.blogg.se/
Postat av: cecilia

hmm .. jo, ngn da kanske ja kan de ;)

2009-08-10 @ 22:22:11
URL: http://svartaphantom.blogg.se/

Please Leave a Comment:

Name/Alias:
Remember Me

E-Mail: (Will Not be Published)

Your Blog:

Your Comment:

Trackback