Major, Major, Major...

Först tänkte jag bara be om ursäkt för den dåliga uppdateringen igår men dagen var så späckad och när jag väl kom hem var jag jätte trött. Iallafall, som sagt så var jag på jobbintervju igår...OCH JAG FICK JOBBET!! Vilket betyder att jag inte längre är arbetslös utan jobbar som modellscout och assistent på Nisch Management som är Stockholms nyaste heta modellagentur med modeller som redan har hamnat på models.com. Intervjun tog nästan en och halvtimme och tog plats på Café Rival. Dock var det en jätterolig och intressant intervju eftersom pratade jätte mycket om modeller och modebranchen. Fick jätte mycket användning av min kunskaper och så fick jag ställa egna frågor till dem. Jag kunde inte sluta le under intervjun när jag insåg att det hade gått bra. Jag fick mina scouting cards på en gång och nästa vecka ska vi träffas och prata mer. Det är ju "Ung 09" festivalen i Stockholm då så jag tror att vi även ska scouta där då så att jag kommer in i det lite. Har ju egentligen aldrig scoutat i Sverige utan bara i London och agenturernas scouting skiljer lite olika åt på olika ställen. Jag kan fortfarande inte fatta det och är sjukt glad.


Efter intervjun åkte jag leendes till Sickla för att lämna in datorn. Först börja dem tjtat om att försäkringen inte längre gällde men sen insåg dem att dem läste fel. Sen blev det en massa tjat om hur det kunde bli som det blev. Tillslut tog dem iallafall in den (dock utan hårddisk). Som vanligt skulle det ta ca månad innan den var klar och inte heller hade dem någon lånedator. Jag vart skit irriterad på dem med tanke på att det här var tredje gången datorn vart tvungen att lämnas i. Jag menar man har ju inte betalt 13.000 SEK för dator som man knappt aldrig får använda och jag är verkligen sjukt beroende av datorn, speciellt nu när jag söker boende och sånt.

Efter det mötte jag upp Gert och åkte med honom hem till dem. Träffade Blixten (min hund) och gick ut med honom och hämtade upp spackel (Jossan ska måla om  i sin lägenhet). Gert hade lovat att skjusta hem mig för jag hade bråttom att träffa Jeanette, men som vanligt kunde han inte hålla vad ha lovat. Åkte iallafall kommunalt hem och träffade Jeanette i ca en 30 minuter innan hon stressade vidare. Sen åt jag på middag och kollade på "What's Eating Gilbert Grape" med Jossan. Konstig film det där men det var jättebra ändå.

Haha insåg att jag glömde matdagboken igår, åt iallafall en hel del smörgåsar och en halvbit kyckling (intresse klubben antecknar liksom). Nu ska jag fixa lite mer med saker och ting. Hörs!



Nisch Management


Nu ska jag hitta den nya stjärnan.

Comments

Please Leave a Comment:

Name/Alias:
Remember Me

E-Mail: (Will Not be Published)

Your Blog:

Your Comment:

Trackback