En ganska trevlig dag

Förlåt att jag inte har uppdaterat tidgare men Jossa har ockuperat datorn sen vi kom tillbaka vid 20:00 tiden. Tänkte bara först säga en sak om "Matdagboken", som ni säkert har märkt inte blivit uppdaterad dagligen. Jag forstätta med när jag får tillbaka min datorn igen och kan uppdatera kontinuerligt. Så länge får den ligga på hyllan eftersom det inte är någon poäng om jag bara kan skriva den vissa dagar.

Just nu har vi hållit på med att göra prototyper till mina "head pieces" som jag ska ha till min kollektion. Jag designade kollektionen under två månaders tid i London och håller nu på med att börja sy upp och planera den. Mer information kommer suggesivt under hösten. Planerad visning ska iallafall ske i Oktober eller November. Vi hann bara till två av visningarna idag på grund av för lite tid men det hade vi också räknat med. Den första tog nästan en hel timme och var ganska tråkig men det var ju inte en riktigt modevisning utan mer mingel (?). Det var flera minndre designers som satte ihop en visning tillsammans. Kläderna var ganska "kacka" och tråkiga/tantiga och "modellerna" ska vi inte ens gå in på (tanter och random människor), men jag fick iallafall i mig fyra glas vin. När vi var påväg till den andra visningen började det plötsligt hagla kraftigt för att sen gå över till spöregn så alla var helt galna på stan. När vi väl kom fram möte vi Emilia, Fanny och Felicia utanför ateljén och vi alla fick platser på front row förutom lilla Emilia. Visningen var för Camilla Wellton och jag var ganska imponerad på hennes kollektion som bestod mycket av kappor och jackor (vilket även var namnet på den). Efter visning drack vi lite vin och sen vart det Donken innan hemfärd.



Jossan - måttligt intresserad...


"Modellerna" kom ut genom ett fönster på den första visningen


Haglet på Nybrogatan


Bandet som spelade på Camilla Wellton's visning. Notera "hippiemannen"...


Fanny och Felicia på front row


Bilderna på Camilla Wellton's kollektion kommer i nästa inlägg för jag visar gärna flera looks och dessutom håller Martin på att tjata om att hans j*vla Counter-Strike lagar för att jag laddar upp bilder.

Comments

Please Leave a Comment:

Name/Alias:
Remember Me

E-Mail: (Will Not be Published)

Your Blog:

Your Comment:

Trackback