The truths about Davidoff



Hittade dessa frågor på modellen Klara Westers blogg och vart bara tvungen att besvara dem själv. Here we go:

Lovar du att vara ärlig?
Så gott det går.

Du heter: Sven David Thorsten Siebolds.

Smeknamn: Davidoff, såklart!

Låt som du sörjer till: Songbird (Fleetwood Mac), Courage (Superchick) och Saeglopur (Sigur Ros).

Beroende av: Modeller och menthol cigaretter.

Vem behöver du mest just nu: Jossan men hon dissar mig...

Vad tror folk om dig? För mycket skit. Det jobbigaste är nog att folk kan få uppfattningen att jag inte bryr mig om andra och att jag är korkad.

Stämmer det? Jag är motsatsen på bägge punkterna.

Vad får du oftast komplimanger för? För min kreativitet, givmildhet och kunnande inom mode (stoltast över).

Vad säger du för att imponera på någon? "Vart har köpt den där? Love that!" eller "Du är så vacker".

Hur imponerar man på dig? Genom att vara sig själv, modell eller någon modeikon

Brukar du skratta för dig själv? Hahaha, ja och det känns riktigt j*vla patetiskt.

Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: "Love u David, Happy Christmas and a Happy New Year you are the best. x Lol you know I will be speaking to you next week. X"

Var bor du? London. Värmdö när jag är i Stockholm.

Trivs du där? Yes, I do! Skulle dock behöva ett eget rum eller fast sängplats.

Äger du några converse: Nope och kommer aldrig göra det heller.

Sprit, cider, vin eller öl: WOW! Hard one...väljer allt förutom cider.

Brukar du bli för full: Tyvärr ja och alldeles för ofta.

Är du allergisk i mot något: Pollengräs.

Har du haft sex idag: Nej.

Nästa mål i ditt liv: Komma in på Central St. Martins eller London Collage of Fashion.

Hur svarar du i mobilen: "Ja, hallå".

Vem ringde du senast? Emilia tror jag.

Vad sa den du senast pratade med i telefonen: "hallå gubben, är du i Sverige? Bla bla bla..."

Antal timmar sömn inatt: Ca sex, tror jag.

Sov du ensam: Ja, verkligen.

Brukar du komma i tid: Tyvärr inte. Dock har jag blivit jättebra på att komma i tid till jobbet.

När mår du bra: När jag är på jobbet eller har måttligt med alcohol i kroppen.

När blev du fotad senast: Tror att det var på företagsfesten i fredags men är inte säker.

Hur känner du dig nu: Lite småtrött och orolig.

Vanligaste färg på dina kläder: Svart och grått. Brukar Omedvetet få på mig lite blåa detaljer också.

Vad tycker du om dina fötter: Äckliga!!

Vad saknar du: Pengar.

Hade du en bra kväll igår: Nej, mitt plan var tre timmar försenat vilket fuckade upp en hel del.

Favoritdryck på morgonen: Vatten eller Starbuks "Signature Hot Chocolate"

Rakar du benen: Nej, men folk tror alltid det.

När brukar du oftast gå och lägga dig: Mellan 23.00 och 02.00 på vardagar och 01.00-05.00 på helger.

Är du blyg? Både och.

Sysslar du med någon idrott: Verkligen inte. Önskar dock att jag gjorde det.

Vill du hellre ha mail än brev: Brev betyder bara räkningar och mail brukar för det mesta betyda reklam/skit. Men är det något roligt eller bra så kvittar det.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Yes, men jag tror aldrig jag kommer få uppleva det.

Har du spytt offentligt: Ja, senast i och utanför taxibilen i fredags. Tror att jag gjorde det iallafall.

Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: Sätta på mig ett par 16-18 cm:s och försöka gå på en massa castings. Hahaha eller kanske fingra lite på mig själv för att lära mig mer om hur känner fungerar i sängen...

Är du nöjd med ditt liv: Både och. Nöjd med jobbet/karriären...resten har väl skitit sig.

Är du bortskämd: Nej, om det ändå vore så väl. Försöker dock vara nöjd med det jag har och får.

Vad gör du i morgon: Träffar kompisar och scoutar.

Vad är det värsta du vet? En hel del andra människor. Människor är bland det värsta som finns på jorden. Tyvärr, men vi är det. Skräpning på oss!

Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? Alldeles för mycket om jag har pengar. Om inte, såklart ingenting.

Vad längtar du till? Tills jag vet hur nästa höst och år blir. Och såklart tills jag har kommit förbi alla min ekonomiska problem. + London Fashion Week, ofcourse.

Har du bra vänner och äkta vänskap? Ja för det mesta. Men en hel del av dem skulle kunna bytas ut...

Vad använder du för shampoo? Billigaste möjliga.

Vad är det finaste du fått? Livet som någon okänd människa gav mig. Ibland känns det dock som det värsta.

Hur gammal är du: 19 år. Yngre blir jag heller inte.

Tycker du om någon just nu: Ja, men det är bara ett fåtal. LOVE "B"!

Om fem månader:...Vet jag förmodligen hur hösten och kommande året/åren ser ut.

Du samlar på: Modebilder.

Vem ringer du när du är arg/ledsen: Jossan eller Emilia.

Gillar du golf: Nej, men skulle gärna testa p det nångång.

Vilken tid gick du upp idag: 12:40.

Har du sovit i din egna säng inatt: Ja, eller den som jag brukar sova i när jag är på Värmdö.

Har du strumpor på dig nu: Nein.

Är det okej att gråta: Ja, såklart

När grät du senast: Ett halv år sen, kanske. Dock kommer det tårar hela tiden när jag är trött

Vad skulle du göra om du vann en miljon: Betala av alla mina skulder till allt och alla. Åka till New York och Los Angeles i ett par veckor. Hyra en jättefin lägenhet i London (betala deposit) och spara ca resterande 900.000 för framtiden.

Bär du glasögon eller linser: Ja och alldeles för ofta.

Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Nej, men det är ju trevligt.

När går du upp ur sängen en helgmorgon: Ett par timmar efter jag har vaknat.

Har du piercing: Nej.

Vill du gifta dig: Nej, men man vet aldrig.

Vill du ha barn: Nja...säger alltid nej men vill nog ha innerst inne. Iallafall om dem inte liknar mig någonstans.

Solar du ofta: Pssst, NEJ!

Är du bra på att laga mat: Nej, men jag kan laga "Pasta Carbonara" och "Pad Thai".

Är du flygrädd: Ja, men jag börjar verkligen växa ifrån det. Underligt egentligen.

Hur vig är du: Jag var jätte vig men är inte säker these days.

Är du musikalisk: Förmodligen inte.

Vad dricker du helst när du är törstig: Evian vatten.

Vilken är din favoritglass: Ben & Jerry's i alla dess smaker!

Tror du på ett liv efter döden: Hmmm, nja...

Tycker du om sushi: LOVE!!

Vad äter du helst när du ser på film: Ben & Jerry's eller smörpopcorn.

Bor dina föräldrar tillsammans: Nej.

Har du tandläkarskräck: Nej.

Är du morgon- eller kvällsmänniska: Kvällsmänniska...fast egentligen är det nog snare både och. Undermedvetet.

Vilken ögonfärg har du: Svarta.

Har du någon gång gråtit dej till sömns: Ja.

Biter du på naglarna: Nej.

Hur ofta tränar/motionerar du: Varje dag när jag går till tuben och/eller bussen.


Nu vet ni lite mer om mig!


Comments

Please Leave a Comment:

Name/Alias:
Remember Me

E-Mail: (Will Not be Published)

Your Blog:

Your Comment:

Trackback