Förklaring till "vaken igen"

Jag har fått en del hård kritik på "Vaken igen" som skrevs igår morse. Vill bara förklara den nedersta delen med youtube videon "Pro Ana Party Slammma'" bildtexten "Här är en låt för er morgontrötta och som åt för mycket mat eller snacks igår!". Kan börja med att säga att jag inte trodde folk skulle ta den delen på allvar och istället fatta ironin i det hela. Dock kan jag förstå att folk kan ha tagit illa upp och tar åt sig. Det hela var en ironi till mitt gammla förflutna i den unga tonåren, då jag själv led av grova ätstörningar (kan man inte tro idag även fast en liten del fortfarande finns kvar). Jag stödjer ABOSLUT INTE Pro Ana-rörelsen och ser anorexia och andra ätstörningar som en allvarlig sjukdom. Jag kan känna att det kanske var dumt att ens lägga in det från början eftersom ätstörningar är ett sånt kännsligt ämne, men jag trodde folk skulle förstå och inte ta det på allvar. Tänker inte ändra eller tabort inlägget, för vad som är historia har varit och det ska man låta vara. Jag ber om ursäkt till alla som kan ha tagit illa vid sig och kännt sig träffade/sårade, men framförallt till Damla. Vill bara reda ut den här saken innan folk tror att jag stödjer något jag absolut inte tycker är okej. Ätstörningar är ingen lek eller något som dyker upp ibland, det är en allvarlig sjukdom som påverkar hela ens liv (om inte andras också). Det finns flera hundratusen där ute som lider av det och vissa går så långt att dem dör. Men det finns hjälp att få och man kan bli frisk. Här är en fin men sorglig låt/video om anorexia:


Comments

Please Leave a Comment:

Name/Alias:
Remember Me

E-Mail: (Will Not be Published)

Your Blog:

Your Comment:

Trackback