Vaken och Klar

Nu har jag varit vaken en liten stund. Har redan hunnit ätit frukost och rökt morgoncigaretten. Sitter ligger just nu och fortsätter titta på "Kommisarie Lynley". Klockan 15:00 har jag prov i arbetsmiljölagen men innan dess ska jag hinna äta lunch med Emilia. Måste bara ta och ringa henne snart. Senare ikväll ska jag möta upp Michelle efter hennes praktik på Minimarket eftersom vi ska söka universitet och högskolor. Här är listan på dem jag ska söka till

# Central Saint Martins (London)
# London College of Fashion (London)
# Parson's School of Design (New York)
# Fashion Institute of Technology (New York)
# Berkley College (New York)
# Beckmans (Stockholm)
# Instituto Marangoni (London)
# Pratt Insitute (New York)
# Konstfack (Stockholm)
# Fashion Institute of Design and Merchandising (Los Angeles)

Är det någon som har något förslag på några fler som fashion design, management och/eller marketing?


Det har länge varit min dröm att studera på Central Saint Martins och jag ska göra allt för att komma in. Dock är det ingen lätt skola, även fast du kommit så garanterar det ingen examen. Av de 50 stycken (hela världen!) säger dem att bara ca 10-20 tar sin examen. Resten "slutar", dvs, behandlas så pass illa att de tvingas sluta. Men har tar du examen har du en garanterad plats i den branchen. Mina damer och herrar, välkommen till Central Saint Martins College of Art & Design - världens främsta modeskola!!












Comments

Please Leave a Comment:

Name/Alias:
Remember Me

E-Mail: (Will Not be Published)

Your Blog:

Your Comment:

Trackback