Time to slepp

Nu har jag kommit tillbaka till Värmdö efter en dag lite här och var. Först var jag i skolan där jag fick reda på att provet jag skulle ha gjort blivit inställd eftersom lärarinnan "glömt" bort det. Efter åkte jag in till stan och scoutade en stund. Såg tre potenciella modeller som jag dock sprang ifrån mig. Jagade en av dem ganska intensivt inne på Åhléns men hon försvann helt hållet. Istället träffade jag Emilie vilket var super trevligt. Vi gick runt lite och butiker och snackade en massa skit.

När vi var påväg till asiatbuffén på Grev Ture Gatan fick vi syn på att Topshop/Topman hade en outlet i den där lokalen där dem alltid har tillfälliga butiker. Hittade ett par skitsnygga 16 cm skor som jag köpte till Jossan i julklapp/födelsedags present. Original priset var 1.099 SEK men de var nu nedsatta till 350 SEK (kap!). Emilia köpte ett par silvriga klackar till nyår som jag inte riktigt var något fan av. Eftersom vi spenderat vår budget inne på outletten hade vi inte längre råd att äta buffé så det vart istället en stor god middag på Max Hamburgare som Emilia så snällt bjöd mig på. Hon visste till och med att min favorit var "Supreme Mål" med het cheedar cheese sås utan att ens fråga mig. Det är vad jag kallar en riktigt vän, haha.

Senare bar det av mot Älvsjö där jag skulle träffa, för mig ovetande, en ganska otrevlig och otacksam Josefine som direkt klagade på presenten och kallade mig diverse otrevligheter. Dessutom hade hon hemska/roliga utslag, kanske därav humöret eller någon form av framtids karma. Orkar inte gå in på detalj vad som hände sen och vad vi gjorde för det kommer bara att få mig på sämre humör än jag redan är på! Ser nu att inlägget håller på att bli jätte långt så morgondagens planer får jag ta imorgonbitti när jag vaknar. Då laddar jag även upp bilder från dagen!

God natt, kamrater!!

Sara Blomqvist (@Mikas/Viva/DNA) montage från hennes Spring/Summer 2010 säsong.





Comments

Please Leave a Comment:

Name/Alias:
Remember Me

E-Mail: (Will Not be Published)

Your Blog:

Your Comment:

Trackback