Good Morning, Good Morning...



...fast egentligen vaknade jag inte nu. Har vaknat minst en gång varje halv timme inatt. Lyckades somna i halvsittande position men så fort jag ramlat ihop "kvävdes" jag och vaknade. Vaknade för allra sista gången klockan 10:00 och har sen dess preparerat mig själv med hostmedecin från Boots och Day & Night Nurses. Och såklart, massvis med te som resulterar till alldeles för många toalett besök. Igår när jag vaknade kände jag mig lite bättre men idag har det bara blivit värre.

Inatt kommer Jossan och Martin hem, (Jossan: bästa tjejkompis och förnuvarande min flatmate och landlord, Martin: Jossan's BF och också inneboende i Jossan's alldeles för lilla 1,5:a), dem har varit i Visby (Gottland) nu under den mer sedvanliga Stockholmsveckan men deras avsikter med resan var egentligen att besöka en Folkrace festival eftersom Martin är helt galen i sånt. I och med detta måste jag ta och göra följande:

1. Dammsuga hela lägenheten
2. Diska alla miljoner köksartiklar som inte orkat göra innan
3. Allmänst plocka undan och städa
4. Torka bort spyan från Emilia (ev av de bättre vännerna, dock endast 17 år gammal) och resten av alla partyglada människor från i Tisdags (!). Fyllde ju 19 år då..

Vet egenligen inte om jag pallar men har väl inget val. Åsa, som jag förövrigt har glömmt att presentera (från början Jossan's BFF som jag har börjat umgås väldigt mycket med), åkte till jobbet i klockan 8:00 imorse så henne får man ingen hjälp av. Artig som vi är vänner emellan, lyckades Åsa "utan avsikt" råka somna i min säng (madrass på vardagsrumsgolvet) så att jag var tvungen att bädda ner på det underbara golvet, förmodligen en av anledningarna till den underbara sömn. Ajja, nu måste jag ta tag i städandet och all skit. Hörs lite senare!



Comments
Postat av: Åsa

Men blööh!

Haha, jag totalslocknade faktiskt!

Plus att det fanns en säng att sova i men det verkade ju inte du vilja.

Eller en soffa?

Du är bra roligt du David.

Lycka till med städandet! Borde komma ikväll o hjälpa till men fan, vet inte om jag pallar ;D

2009-07-18 @ 13:00:31

Please Leave a Comment:

Name/Alias:
Remember Me

E-Mail: (Will Not be Published)

Your Blog:

Your Comment:

Trackback