Dålig Uppdatering

Hej,

Nu har jag entligen lyckats få tag på en dator. Förlåt att jag inte har bloggat något sen i tisdags men jag har inte haft tillgång till någon dator. Jossan dator laddade ur ganska fort och min mobil var helt värdelös när kom till bloggande. Nu har vi iallafall vart på våran lilla road trip som var hur mysig som helst. Vi började ju resan tisdags kväll när vi åkte följande sträck:

Älvsjö-Midsommarkransen(för att plocka upp Åsas bror Jonas)-Kista(lämna av Jonas)-Rinkeby(körde fel när vi skulle till E4:an)-Uppsala(åt middag på Max Hamburgare)-Uppsala(körde ganska myckat fel)-Gävle(kiss- och rökpause)-Söderhamn/Stenö(slutgiltig destination).

Som ni ser vart det en del omvägar på grund av lite felkörning men det var inte hela världen för Åsa körde galant ändå. När vi kom fram vid 23:30 var det en liten fest på campingen restaurang där 80% bestod av Söderhamns ungdomar. Campingen var stängd så vi fick gå till restaurangen för att få koden till bommen. Påväg tillbaka till bilen blev Jossan uppragad av en as packad "norris" (norrläning) som på en rolig dialekt frågade om vi skulle med in till stan vilket inte kändes allt för lockande. Vi bara skrattade och åkte och parkerade istället. Efter att fått upp tältet (gick förvånansvärt bra) tog vi varsin öl och började inspektera området. Dock var det ganska kallt och det blåste så vi gick tillbaka till "lägret". Där forsatte jag att dricka själv medans vi lyssnade på musik. Efter en stund däckade Åsa och Jossan coh jag satt där själv med ett glas vin, en cigarett och Edith Piaf - precis som det brukar vara.

Igår vakande både jag och Jossan redan klockan 8, vilket är väldigt sällsynt (speciellt för Jossan). Jag bestämde mig för att ta en cider eftersom vi varken hade vatten eller frukost och det slutade mer cider och vin. Så jag sprang runt ganska lullig hela dagen igår. Vi åt sedan frukost/lunch inne i Söderhamn, handlade mat, spelade minigolf, åt glass (som jag fick betala för eftersom jag vann minigolfen), badade och hängde som vanligt. Det vart ganska tidigt för oss igårmen jag ahde en super trevlig dag. Sov ganska obekvämt i det lilla tvåmanstältet på grund av mygg, värme, mosande och snarkningar från en viss person...

Imorse jag vakande var det skaskigt väder. Vi åt frukost, fixade oss själva och började plocka iordning. Jag besällde även en tågbiljett eftersom jag skulle vidare upp till Ry (Härnösand) idag. Efter en ganska långtråkig eftermiddag bestämde vi oss för att lunch innne i Söderhamn innan vi skulle lämna av mig. Tror inte att Åsa och Jossan var så nöjda med sin pasta bolognese men min skaldjurspasta var helt okej. Sen lämnade dem av mig på tågstationen och jag tog X2000 till Sundsvall och sen buss vidare till Härnösand. Vart plågad av en skitjobbig alkoholiserad medelålders norris hela vägen upp som inte kunde sluta prata om sin bror. Hasse kom och hämtade upp mig vid busstationen och nu sitter jag här upp i Ry. Åt en jättegod strömmings gratäng till middag. Vi la även ut fiskenät som vi ska ta upp imorgon och sen tog vi en liten båttur som var jätte mysig (trors regn).

Imorgon ska jag och Moster in Härnösand och ät på Big Boy (bästa hamburge haket i världen) samt inhandla en födelsedagspresent till mig. Nu ska jag ta en god-natt-cigarett och sen försöka sova. God natt och ha det bra//Davidoff

P.S. För tillfället kan jag inte ladda upp bilder men jag återkommer med det.

Comments

Please Leave a Comment:

Name/Alias:
Remember Me

E-Mail: (Will Not be Published)

Your Blog:

Your Comment:

Trackback