Äntligen Internet

Nu har jag äntligen fått tillgång till internet (internet ska ju alltid f*cka överallt). Dessväre funkar inte kabeln till min mobil så jag kan inte ladda över några bilder från de senaste dygnen vilket jag gärna hade gjort. Just nu sitter jag hemma hos Jossan (suprise) och tråkar ut. Diza ville att vi skulle dra till Tano lunden och Pride Park för att hänga men det får bli lite senare. Tänkte ta ett glas vin nu och relaxa en stund. Lite snabb update på de senaste dagarna:

290714 - Näst sista dagen i Ry. På kvällen gjorde jag något så spännande som att ta min surströmmings-oskuld. Vi hade nämligen blivit bortbjudna till grannen bredvid på surströmmings premiär. Det luktade verkligen bajamaja och såg lite nasty ut men var helt okej att äta, dock väldigt salt. Jag åt det med pasta (jag vet, kanske inte den ultimata blandingen men jag äter ju inte potatis) och senapssill. Det var mysigt att sitta där ute och se ut över norafjädern (lovar att bilder kommer), trots att jag inte är tillåten att dricka för min kära Moster.

300714 (igår) - Åkte hem från Norrland och kom hem för att inse att jag var utlåst. Fick vänta två timmar på friggin' Martin för att han skulle komma och öppna dörren (naturligtvis hade han blivit stoppad av polisen och Jossan och Åsa hade naturligtvis stannat vid Donken för att äta). Jag, Diza, Therese (bästa tjejkompis och Jossan yngsta syster) och Emilia hade bestämt oss för att dra till Pride parkenmen både Diza och Emilia bangade ur. Precis när vi skulle gå vid 22:30 började det plötsligt ösregna så vi bestämde oss för att skita i det hela och stanna hemma hos Therese föräldrar och spela kort. Vid tolv snåret slutade det regna och utan vetskap om att då var stängt, åkte vi in till stan. Väl inne i stan vart det lite halv lame't, Therese är ju bara 17 år och jag hade badshorts eftersom jag inte trodde vi skulle in någonstans. Vi satte oss först vid Medis och drack vin och sen raggade Therese upp en kille som kunde fixa in Therese på "54". Det gick alldeles utmärkt men jag vart inte insläppt på grund av mina "snygga" shorts. Eftersom det var en av de första gångerna Therese hade kommit in på ett uteställe i Stockholm ville hon stanna så jag gick till Scandic hotel baren där jag otroligt nog kom in utan problem och satte mig där ensam. Väldigt kul med tanke på att jag inte hade mer än 10 SEK på mig och dessutom inte var klädd för det. Vid 03:30 träffades vi utanför 7Eleven och den då ganska berusade killen satte sig i bilen med oss och skulle skjusa oss hem till Therese men det vart istället hem till honom i Brandbergen där vi fortsatte "festen". Iallafall, för att göra en lång natt kort, så kom jag entligen hem vid 8 imorse. Vaknade dock redan vid 12 och har varit vaken sen dess. Jossan lagade en jätte god köttfärs makaronipudding som fettade i oss till lunch. Nu sitter vi som sagt och gör inget - som vanligt...

Önskar att jag kunnat ladda upp bilder från allt, för det får ju inlägget att bli mer intressant, men det får bli snart när mobilen-f*ttan börjar fungera som vanligt.

Comments

Please Leave a Comment:

Name/Alias:
Remember Me

E-Mail: (Will Not be Published)

Your Blog:

Your Comment:

Trackback