Staying at a hostel for the very first time

Hej vänner och bloggläsare,

Efter en ganska orolig helg har jag äntligen fått någorlunda ro. Som ni nog kanske vet fick jag bara stanna hos Fredrik till idag klockan 12:30 PM och har därför varit ganska stressad eftersom jag inte har några pengar förtillfälligt. Underbara Liselott hjälpte mig en andra gång nu när jag var i nöd mede att betala ett hostel för mig sex nätter. Dte första gången jag bor på ett hostel och om jag ska vara ärlig så är jag inte allt för bekväm med situationen. Bor i ett litet rum ed 11 andra okända människor. Men så är det om man inte har pengar och jag är så glad att jag ens har tak över huvudet. Jag är så tacksam till Liselott. Den människan är guld värd och jag har insätt att hon står mig betydligt närmre än jag trodde. Kan knappt vänta tills jag kan återgällda henne på något sätt. Just nu sitter jag i ett gemensamt sällskap rum och dricker lite öl. Har egnetligen inga pengar alls men jag var tunvgen med tnake på situationen. Bara för lunga nerverna liksom. Men det borde nog gå bra här. Receptionisten är svensk och jag såg/hörde några andra svenskar. Annars är det mest fransmän och italienare här. Hostelet ligger väldigt när Hyde Park och Paddington så jag är i turistkvarteren. Även fast jag inte är så nöjd med min situationen så känns det ganska spännande ändå. Jag hoppas bara att jag inte snarkar inatt så jag blir utslängd eller nerslagen av någon italienare. Imorgon ska jag till jobbet för vecka två. Har redan ångest men det är bättre att jobba än att bara sitta på ett hostel utan pengar. 




Comments

Please Leave a Comment:

Name/Alias:
Remember Me

E-Mail: (Will Not be Published)

Your Blog:

Your Comment:

Trackback