Alberta Ferretti Fall/Winter 2009-2010 Campaign

meisel1

meisel3





Hur kan man inte älska Alberta Ferretti kampanjer? Nog för att hon designar snygga kläder men kampanjer är nog det hon gör allra bäst. Ferretti's kampanjer plåtas alltid i intressanta miljöer som drar åt sig uppmärksamheten från alla som ser dem. Valet av modeller görs väldigt bra och jag tycker att det är typiskt att hon alltid har ett flertal modeller och inte bara en. Något jag personligen tycker bättre ut många gånger och man får dessutom ser mer av kollektionen. Om man tittar noggrant tillbaka till de tidigare kampanjerna så märker man att modellerna oftast posar i samma stil som jag gillar väldigt mycket och denna är såklart inget undantag. Kampanjerna är alltid väldigt fashionabla, som modekampanjer borde vara och varje detalj har noga tänkts ut. Jag älskar den här "Harry Potter" miljön och kläderna göra sig utmärkt till den. Ärligt talat har jag inte sett hela kolleltionen men av det jag ser här så gillar jag den. Slutligen ska jag bara tillägga att jag tycker det är kul att Dorothe Barth Jörgensen fick en kampanj till hösten och hon ser riktigt bra ut i den.

Fotograf: Steven Meisel
Modeller: Madisyn Ritland, Dorothea Barth Jörgensen, Viktoriya Sosonkina och Nimue Smit
 Davidoff Rankar: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Comments

Please Leave a Comment:

Name/Alias:
Remember Me

E-Mail: (Will Not be Published)

Your Blog:

Your Comment:

Trackback